۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

اجرای روز نهم، ‪"‬تعلیق و تعلق‪"‬ ، پرفورمنسی از آنیما احتیاط

اجرای روز نهم، ‪"‬تعلیق و تعلق‪"‬ ، پرفورمنسی از آنیما احتیاط
دوشنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹۲
ساعت اجرا: ۱۸ تا ۲۰

لطفا توجه فرمایید:


این پرفورمنس آرت در هتل آپارتمان طوبی اجرا خواهد شد.

آدرس هتل آپارتمان طوبی: 
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان شهید دستگردی (ظفر)، خیابان شهید ناصری، پلاک ۱۷

توجه:

تمامی اجراها در فستیوال سوم مانند فستیوال اول رایگان است اما نیاز به ثبت نام دارند. ثبت نام از طریق وبسایت گالری ایست و یک روز پیش از هر اجرا برای آن صورت می گیرد. به همین منظور وبسایت جدید گالری ایست با نسخه بتا (آزمایشی) خود آغاز به کار کرده است و در چند روز آینده بعد از تست های فنی وبسایت اصلی با دیزاین و کارایی متفاوت آپلود خواهد شد. فرم ثبت نام هوشمند است و بعد از رسیدن به تعداد اعلام شده توسط هنرمند بسته خواهد شد.

 
‏www.tehraneastgallery.com



تعليق و تعلق

پرفورمنس آرت " تعليق و تعلق " از پنج آيين تشکيل شده است. "آيين دلقک و خروس سفيد"، "آيين معانقه با درخت"،" آيين مشروطه زير دوش"  ،" آيين شام با سفارش قبلي " و "آيين بلندي  برفراز بلندي - سروصدا " .
اين پرفورمنس آرت در هتل آپارتمان توبا شکل خواهد گرفت.
در تعليق و تعلق، جواد الهي،
وحید مسعودی  و نيلوفر دربندي  به عنوان پرفورمر آنيما احتياط  را همراهي خواهند کرد.



آنيما احتياط
نويسنده ، کارگردان ، مدولاتور

بيوگرافی :

آقای آ در قصر شونبرون وين  قدم می زند. در سالن ايرانی باغ  با خروسی سفيد مواجه می شود. خروس سفيد به روی ميز قهوه ای رنگ بال گسترده است. هوا بارانی است. غروب ملال انگيز است. آقای آ نگاهی به ساعتش می اندازد. رفتارش شبيه يک دورة دوجلدی فرهنگ لغت آلمانی به فارسی است. آقای آ به خروس که از پشت شيشه روی ميز گسترده شده خيره می شود. دست های دلقک در هوا شناور است.
 کاکل خروس از درخت ها آويزان بود وطاووس ها لابه لای ستاره گل ها جرق جرق صدا می کردند . زهرآب شکسته بود وپارک پربود از کبوترها ، سارها، چرغ ها، سودانی ها ، مرغ آبی های بزرگ .کبک های ما از بيشه،دره،وکلبه های دهکده نيمفا ناگهان به پرواز درآمده بودند وتوی هوا بليق های شگفت انگيزی   می ساختند که مصادف بود با يک روز از خواستگاری از پليکان جنگلی سپيد وعابرها با ساق گنجشک های ارژن شکلی که نيمه های ماه مهر کاربازنويسی را شروع می کردند وروی پل خاک ها را کنارمی زدند آن وقت مثل جاهای کپک زده ورگبرگ های ظريفی مانند حرکت خواب آهسته می جنبيد با رختخوابی که حالت لبخند آرام مرده عوض شده بود وبا گلدان راغه با نقش و نگار " در آبگيری دو بط و سنگ پشتی ساکن بودند" ودر آن آب که حيات ايشان بود نقصانی پديد می آمد فاحش وبطان چون آن بديدند به نزديک دهل نواز می آمد وبعد می گفت : ناگهان ديدم در کوچه های شهر ناشناسی که با خانه های عجيب و غريب با اشکال هندسی ،منشور، مخروطی ، مکعب با درياچه های کوتاه وکم عمق شاه توت گرفته که داشت وبه دروديوار آن هابته نيلوفر پيچيده بود وتاجی از کاغذ سپيد مزين به نوشته های ........

درخت از آسمان اصفهان يا تهران آويزان است. ريشه هايش. رنگ پوست قهوه ای اش. تصوير ثابت است . آقای آ درخت را در آغوش  می کشد. می بوسد.تعدادی درخت خشک آن جا بود که او می توانست آن ها را  ببرد و توی آتش بريزد. بعد از اتمام دورة کارورزی در رشتة وان شويي و تجهيزات جانبی، آقای آ را به کارگاهی در شمال تهران منتقل کردند. آقای آ به هنگام دوش گرفتن بسيار بی تفاوت  به نظر می رسيد و عادت داشت هميشه روی صندلی بنشيند و بخش هايي از تاريخ مشروطه را در ذهن خويش با چشم های فروهشته ، مرور کند. نکتة مثبت قابل عرضی در زندگی آقای آ نبود، جز اين که  منتقد های طاس و سبيل کلفت جهان سومی  در نظرش   زالوهايي بی خاصيت ابلهی بودند که اميدی به رستگاريشان نبود.     

هیچ نظری موجود نیست: