اجرای روز نوزدهم، "این قطعه ی گم شده ی شما است"، پرفورمنسی از محمد رضایی راد
دوشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۲
ساعت اجرا: ۱۸ تا ۲۰
لطفا توجه فرمایید:
این پرفورمنس آرت در هتل آپارتمان طوبی اجرا خواهد شد.
آدرس هتل آپارتمان طوبی: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان شهید دستگردی(ظفر)، خیابان شهید ناصری، پلاک ۱۷
توجه:
تمامی اجراها در فستیوال سوم مانند فستیوال اول رایگان است اما نیاز به ثبت نام دارند. ثبت نام از طریق وبسایت گالری ایست و یک روز پیش از هر اجرا برای آن صورت می گیرد. به همین منظور وبسایت جدید گالری ایست با نسخه بتا (آزمایشی) خود آغاز به کار کرده است و در چند روز آینده بعد از تست های فنی وبسایت اصلی با دیزاین و کارایی متفاوت آپلود خواهد شد. فرم ثبت نام هوشمند است و بعد از رسیدن به تعداد اعلام شده توسط هنرمند بسته خواهد شد.
www.tehraneastgallery.com
بیوگرافی محمد رضایی راد
محمد رضایی راد
۱۳۴۵ – تولد در محله ی بیستون رشت در یک خانوادهی مذهبی و پرجمعیت (شش دختر و دو پسر).
۱۳۵۰ تا ۱۳۵۵ – نقل مکان به محلهی چهاربرادران و سپس باغ حاتم. تحصیل ابتدایی در دبستان دین و دانش و شهریار. در همین سالهاست که خواندن را با داستانهای پرویز قاضی سعید و کارگاه لاوسونهایش و امیر عشیری و ارونقی کرمانی آغاز میکند و البته لذت خواندن تنها که تا امروز هم پنهانی ادامه دارد. در یکی از همین سالهاست که پنهانی با خواهرهای بزرگترش برای اولین بار به سینما میرود و فیلم "ده فرمان" را میبیند.
۱۳۵۶ تا ۱۳۶۱ – تحصیل مقطع راهنمایی در مدارس شاهپور و مجتمع طالقانی. دو سال رفوزه شدن (به دلیل تنبلی و بازیگوشی سیاسی در سالهای انقلاب) و در نتیجه ادامه ی تحصیل در مدرسه ی شبانه ی تحویلداری (در نتیجه مادرش فکر میکرد که بر خلاف برادر و خواهرهای دیگر که همه دانشگاه رفته بودند، او هرگز دیپلم نخواهد گرفت و در نهایت شاگرد مکانیک خواهد شد).
۱۳۵۷- اولین رویارویی با تئاتر (دیدن نمایش "سوگنامه ای برای تو" نوشته ی ایرج جنتی عطایی به کارگردانی ایرج جهانبین در کاخ جوانان).
۱۳۵۸- شرکت در کلاسهای تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مربیگری مسعود کرامتی. بازی در نمایشهای کانون و در مدرسه.
۱۳۵۹- اولین تئاتر حرفهای را در تئاتر شهر می بیند ("شویک در جنگ جهانی دوم" نوشته ی برشت و به کارگردانی فرهاد مجدآبادی).
- پدرش هفتهنامه ی محلی نقش قلم را منتشر کرد و او تا سالها هر از گاه در آن مطالبی مینوشت که امروز مایل نیست هیچ کس آنها را ببیند، اما به هر حال در همین نشریه بود که او آغاز به نوشتن نقدهای سینمایی کرد. در همین سالها هم شروع کرد به شعر گفتن.
۱۳۶۱ تا ۱۳۶۶ – تحصیل در دبیرستانهای شریعتی، دین و دانش و امیرکبیر که هر بار به خاطر دعوا به مدیر و ناظم مدرسه اش را عوض میکند ( با احتساب یک سال و نیم رفوزگی ایضاً به دلایل قبلی به علاوه ی سرگرم شدن با تئاتر و سینما). اما در همین سالهاست که دیوانه وار ساعدی و بیضایی و رادی میخواند و عاشق کازانتزاکیس و سیلونه است و از فرصتی استفاده میکند تا از مدرسه جیم شود و به سینما برود و از صبح تا بعدازظهر روزهای فرار از مدرسه را از این سالن به آن سال برود و مدام فیلمهای تکراری ببیند. و باز از هر فرصتی استفاده میکند تا به لنگرود، شهر آباء و اجدادیش، بگریزد و اوقاتش را با پسرخاله هایش امید بحری بگذراند. در همین سالهای دبیرستان است که او دوست همیشگی اش حسین حقانی را پیدا میکند.
۱۳۶۴- شرکت در کلاسهای انجمن سینمای جوان و آشنا شدن با محمد آگاه (مؤثرترین فرد در آغاز زندگی هنری او)
۱۳۶۵- آشنایی با امیر ثابت (دوستداشتنی ترین انسانی که در عالم هنر شناخته است).
- بازی در نمایش "قصه ی موشی که آدم شد" نوشته ی بهزاد عشقی و به کارگردانی امیر ثابت.
- ساختن فیلم هشت میلیمتری "سوءتفاهم" و دریافت جایزه ی دوم در دومین جشنواره ی سینمای جوان استان گیلان.
۱۳۶۵ تا ۱۳۶۹- تحصیل در رشته ی ادبیات فارسی در دانشگاه آزاد رشت و درک کلاسهای احمد سمیعی، دکتر علی اصغر حلبی، دکتر توفیق سبحانی و...
- جدی گرفتن نگارش نمایشنامه در همین سالها.
- در طول این سالها او نام محمد راد برای خود برگزیده بود.
- آغاز دوستی همیشگی اش با شجاع کیهانی، محمود رئوفی، بابک ربوخه و بهرام سربازی.
۱۳۶۶- بازی در نمایش "دزد و شاه" به نویسندگی و کارگردانی بهزاد عشقی.
- راه انداختن یکی از اولین نشریات فرهنگی به نام "ویژه ی فرهنگ، هنر و ادبیات نقش قلم" با همکاری محمدتقی صالحپور، علی صدیقی و بهزاد عشقی (درست در همین ایام است که آدینه و مفید نیز منتشر میشوند.
۱۳۶۷- کارگردانی نمایش "عروسکها" نوشته ی بهرام بیضایی در تالار سردار جنگل رشت.
۱۳۶۸- کارگردانی نمایش "سیزیف و مرگ" نوشته ی روبر مرل در تالار سردار جنگل رشت.
۱۳۶۹- کارگردانی و بازی نمایش "قبل از شروع" نوشته ی میگوئله ارتگا آلوارز (حسین اقدامی) در تالار سردار جنگل رشت و دریافتن این که اصلاً برای بازیگری مناسب نیست؛ همانطور که چند سال بعد فهمید به درد شاعری هم نمیخورد و اگرچه گهگاه شعری گفت، اما دیگر آن را به کلی کنار گذاشت.
۱۳۶۹ تا ۱۳۷۱- برای خدمت سربازی از رشت بیرون میآید و نمیداند که دیگر هرگز به شهر بارانی بازنخواهد گشت.
- دوره ی سربازی خود را در تهران، شیراز و نفتشهر میگذراند.
- فرمانده ی دسته ی خمپاره انداز است، اما بیشتر وقت خود را در سنگر به خواندن کتابهای مارکز و برشت و داستایوسکی مشغول است.
- از مدتی پیش به اسطوره شناسی علاقه مند شده است. در همین دوران به خواندن کتابهای تاریخ و اسطوره شناسی میپردازد که حاصلش قبولی در رشته ی فرهنگ و زبانهای باستانی در همین دوران است.
۱۳۷۱- نگارش نمایشنامه ی "بر فراز برجکها" در سنگر در شب تحویل سال از یک شب تا صبح.
- همکاری با عباس بهارلو (غلام حیدری) در انتشار نشریه ی هشت روز هفته و کتاب نقد و بررسی آثار محسن مخملباف.
۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴- تحصیل در دانشگاه آزاد تهران در مقطع فوق لیسانس در رشته ی فرهنگ و زبانهای باستانی و درک محضر اساتیدی همچون مرحوم دکتر احمد تفضلی، دکتر ژاله آموزگار، دکتر محسن ابوالقاسمی، دکتر مهشید میرفخرایی، دکتر محمدتقی راشد محصل و... پایاننامه ی تحصیلی خود را با نام اندیشه سیاسی در ایرانِ پیش از اسلام با راهنمایی و مشاورت دکتر کتایون مزداپور، دکتر زهره زرشناس و دکتر فرهنگ رجایی مینویسد.
- زندگی در تهران. جوان شهرستانی اعتماد به نفس اش را از دست میدهد و بنابراین از تئاتر و سینما دور میشود.
۱۳۷۲- دستیاری در مجموعه ی مستند "شهری از جنوب" به کارگردانی فرهاد مهرانفر.
- کارگردانی فیلم ۱۶ م.م. "از پشت پنجره".
- نگارش نمایشنامه ی "هشتمین خوان" در اتوبوس از رشت تا تهران.
۱۳۷۴- تنها دوره ی کارمندی [به عنوان مدیر نشریه ی داخلی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی] که سه ماه بیشتر به طول نیانجامید. همین سه ماه به او فهماند که به درد کارمندی هم نمیخورد.
- فروش نخستین فیلمنامه [مجموعهای ۱۳ قسمتی "بچه های مدرسهی همت" به کارگردانی رضا میرکریمی] به قیمت ۷۵۰هزار تومان!
۱۳۷۵:- دستیاری اول در کارگردانی فیلم سینمایی "موشک کاغذی" به کارگردانی فرهاد مهرانفر.
- همکاری در نگارش فیلمنامه "درخت جان" به کارگردانی فرهاد مهرانفر.
- ساخت فیلم ۱۶ م.م. "سرزمین آبی" برای صداوسیمای مرکز رشت.
۱۳۷۷- آغاز همکاری با شرکت معماری و شهرسازی عرصه، و پژوهش و نگارش "تاریخ اجتماعی شهر در ایران باستان" کاری که حدود ۱۲ سال به طول انجامید.
- آغاز همکاری با دانشنامه ی زبان و ادب فارسی.
- تنها یک ماه مشاور فرهنگی شهردار منطقه ی ۷ تهران بود. او اگرچه در این یک ماه جز نشستن در یک اتاق هیچ کاری نکرد، اما به هر حال همین یک ماه را همچون لکه ای در زندگیش میداند و دوست دارد که هیچ کس از آن آگاه نشود.
۱۳۷۸- یک کودک و سرباز را در خیابان میبیند و چیزی به ذهنش میرسد.
- نگارش فیلمنامه ی "کودک و سرباز" به کارگردانی رضا میرکریمی و دریافت جایزه ی بهترین فیلمنامه از سوی مجمع سینماگران کودک [در جشنواره سینمای کودک و نوجوان اصفهان] و جشنواره ی آسیا پاسیفیک و کاندیدای جایزه ی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامهی.
- نگارش فیلمنامه ی "چریکه ی هورام" برای فرهاد مهرانفر و با همکاری او.
- انتشار نسخه ی تصحیح شده ی پایان نامه ا ش با عنوان "مبانی اندیشه سیاسی در خرد مزدایی" [انتشارات طرح نو].
۱۳۷۹- نگارش نمایشنامه ی "عروسی شغال".
- انتشار نمایشنامه ی "هشتمین خوان" در مجله ی نمایش [اجرا شده در سال ۱۳۸۲ به کارگدانی آروند دشت آرای]
۱۳۸۰- آشنایی با نغمه ثمینی و آغاز یک همکاری جذاب و طولانی مدت.
- منتقد هنری برگزیده در جشنواره ی مطبوعات.
- چاپ نمایشنامه ی "عروسی شغال" در مجله ی نمایش.
- انتشار فیلمنامه ی "کودک و سرباز" علیرغم میل او.
۱۳۸۱- راه اندازی مؤسسه ی پویش خرد به همراه جمعی از دوستانش و به مدت دو سال برگزاری یک سلسله سخنرانی ماهانه در بارهی فلسفه هنر
- انتشار کتاب "[...] نشانه شناسی سانسور و سکوت سخن" [انتشارات طرح نو].
- انتشار مجموعه داستان "بچه های مدرسه همت" [انتشارات قو].
۱۳۸۲- نگارش فیلمنامه ی "قدمگاه" به کارگردانی "محمد مهدی عسگرپور". کاندید سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در جشنواره ی فجر.
- نگارش نمایشنامه ی "رقصی چنین..." [که نویسندهاش به عنوان یکی از سه نمایشنامه نویس برگزیده در مرحله ی بازخوانی جشنوارهی فجرشناخته شد] و سپس کارگردانی آن در بیست ودومین جشنوارهی تئاتر فجر.
- آشنایی با ساسان پیروز و افشین هاشمی. با آنها یک بار دیگر هیجان دوستی را تجربه کرد.
- انجام پژوهش "ریخت شناسی قصه های عاشقانه" که به عنوان یکی از پژوهشهای برگزیده ی سال شناخته شد.
- دریافت جایزه ی بهترین نمایشنامه ی نخستین جشنواره ی تئاتر ماه به خاطر نگارش نمایشنامه ی «بر فراز برجکها» [به کارگردانی "رحیم نوروزی"].
- نگارش نمایشنامه ی "گوش کن" که توسط آناهیتا اقبال نژاد در بیست و دومین جشنوارهی تئاتر فجر اجرا شد.
- دریافت جایزه ی سوم نقد برگزیده ی تئاتر از انجمن منتقدان تئاتر.
- اتمام رمان "... و این تنها بازی جهان بود".
- آغاز نگارش هفتگی ستون "اندیشیدن در بزرگراه" در روزنامه ی شرق.
۱۳۸۳- اجرای عمومی نمایش "رقصی چنین..." در تالار مولوی.
- اجرای نمایش "عروسی شغال" به کارگردانی آروند دشت آرای.
- برنده ی بهترین فیلمنامه نویس برای فیلم "قدمگاه" در جشن خانه ی سینما.
- نگارش نمایشنامه ی "گزارش خواب" و "بازگشت به خان نخست".
- تمرین نمایش "گزارش خواب" برای جشنوارهی فجر و سپس انصراف از آن به دلیل آماده نبودن اجرا.
۱۳۸۴- دستیاراول و برنامه ریز نمایش بهرام بیضایی، "مجلس ماکان...". در دورانی که عاشق کارهای بیضایی بود، هرگز تصور نمیکرد یک روز دستیار او شود.
- اجرای نمایش "بازگشت به خان نخست" در سال قشقاییِ تئاتر شهر.
- سفر به هند و ارائه ی مقاله ای درباره ی درام شکونتلا در همایش مطالعات ایران و هند در موزهی الله آباد.
- چاپ کتاب "آفتاب خیزان، دریا توفان" با همکاری حسین حقانی و بابک ربوخه درباره ی زندگی و آثار احمد عاشورپور.
- دوزخ و افسردگی!!
۱۳۸۵- ساخت فیلم مستند "تعمیدیان" در باره آیین مندایی.
- سفر به فرانسه و نگارش فیلمنامهی خانه ی زیر آب
- از دوزخ میگذرد و در این سال نمایشنامهی "در دوزخ نوشتم" را مینویسد.
- ساخت فیلم مستند "مترو ۸۵".
- جایزه ی نخست نمایشنامه نویسی برای نمایش "گوش کن" (به کارگردانی مینا هبیلی) در جشنواره ی بانو.
۱۳۸۶- نگارش نمایشنامه ی "صدای آهسته". تمرین آن به کارگردانی رحیم نوروزی به اجرا نرسید.
- تدریس تاریخ نمایش و نمایشنامه نویسی در دانشکده ی هنر و بعد در دانشگاه سوره ودانشگاه تهران. او با دانشجویانش تجربه ی نمایشنامه نویسی گروهی را می آزماید، چیزی که اصولاً درنمایشنامه نویسی رایج نیست.
- دومین همکاری با بهرام بیضایی در نمایش "افرا" به عنوان دستیار اول و برنامه ریز.
- چاپ رمانِ "... و این تنها بازی جهان بود" توسط نشر چشمه
- چاپ نمایشنامه ی گزارش خواب (انتشارات طرح نو).
۱۳۸۷- ساخت فیلم مستندِ "پاره های الموت" برای شبکه ی دوم که در دو قسمت به نامهای "الموت، سرزمین سایه ها" و "الموت، تاریخ مه آلود" پخش شد.
- نگارش نمایشنامه ی "صدایی بود" (بخشی از یک نمایش جمعی، به همراه دانشجویانش).
- نگارش نمایشنامه ی "نگاه خیره ی خداوند" (یک شب در خانه ی هنرمندان به کارگردانی ساسان پیروز به روی صحنه رفت).
- دریافت جایزه ی ویژه ی هیأت داوران به خاطر فیلم "مترو ۸۵" در جشنواره ی فیلم شهر.
- آغاز پژوهش و یافتن اسنادی در باره ی عباس نعلبندیان، چیزی که برایش همچون یک گنجینه بود.
۱۳۸۸- دریافت جایزه ی دومین نمایشنامه ی چاپ شده ی برگزیده از سوی کانون نمایشنامه نویسان خانه ی تئاتر.
- سفر به فرانسه و نگارش فیلمنامه ی "آه فرشته" بر اساس ایده ای از رمان جواد جواهری.
- مصاحبه با آربی اوانسیان، شکوه نجم آبادی، صدرالدین زاهد، رضا قاسمی و بیژن صفاری در باره ی عباس نعلبندیان.
- نگارش نمایشنامه ی "من یک موجود توئیتری هستم. لطفاً از من عکس بگیرید!".
- نگارش نمایشنامه ی "رؤیای طاهرهگان خاموش" و نمایشنامه خوانی آن در دو شب در دانشکاه سن دنی و فرهنگسرای پویا در پاریس.
- اجرای عمومی "نگاه خیره ی خداوند" در کارگاه نمایش تئاتر شهر، با حذف نام نویسنده.
- چاپ نمایشنامه ی "رقصی چنین..." (انتشارات افراز).
۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ - کیوریتور فستیوال “سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز” به همراه امیر راد
۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ - تاسیس و فعالیت در گروه تئاتر خانه
- در این سالها او فیلمنامه هایی نوشته است که برخی از آنها به ساخت نرسیدند و یا از ساخت برخی از آنها، به دلیل اعمال نظرهای سفارش دهندگان، چندان راضی نبود. به همین دلیل او از آغاز این سال تصمیم میگیرد تنها چیزی را بنویسد که از ته دل دوستش داشته باشد. خودش میگوید که خواهد کوشید معیارش برای نگارش ازین پس لذت باشد و دعا میکند که تنگی معاش و یا وسوسههای دیگر او را از این عهد بازنگردانند.
****************
مقالات او در این سالها در روزنامه های توس، نشاط، صبح آزادگان، شرق، خرداد، نوروز، اعتماد، اعتماد ملی، ضمیمهی همشهری، کارگزاران و نشریاتِ نقش قلم، آبان، آدینه، نامه ی فرهنگ، دنیای تصویر، دفترهای تئاتر، صحنه، هنرهای نمایشی، نمایش، کتاب ماه، چیستا، نقد سینما، فصلنامهی هنر، کارنامه، سیمیا، ارغنون و... چاپ شده است. برخی از مهمترین مقاله های او، از نظر خودش، از این قراراند:
۱- درآمدي بر ريخت شناسي قصه هاي عاشقانه.
[چاپ شده در كتاب اسطوره، زن و فرهنگ (مجموعه مقاله)، انتشارات پژوهشگاه مردمشناسي، ۱۳۸۲؛ (برگزيدهي پژوهش فرهنگي سال ۱۳۸۱)]
۲- هنر پايا، هنر پويا و مفهوم زمان
[ارائه شده در همايش بين المللي هنر و جهاني شدن، خانه ي هنرمندان، ۱۳۸۳]
۳- روشنفكر چخوفي
[ارائه شده در همايش صدمين سالمرگ چخوف، خانهي هنرمندان، ۱۳۸۳]
۴- بنيادهاي اساطيري و فلسفي شهر ايراني
[ارائه شده در دومين همايش باستانشناسي و معماري، ۱۳۷۸، چاپ شده در مجموعه مقالات دومين كنگرهي تارخ، معماري و شهرسازي ايران، انتشارات سازمان ميراث فرهنگي، ۱۳۷۷]
۵- آيين هاي قرباني و رياضت صوفيانه
[كتاب ياد بهار، مجموعه مقالات به ياد مهرداد بهار، تهران، نشر آگه، ۱۳۷۶]
۶- ريخت شناسي شخصيت در آثار اكبر رادي
[كتاب شناخت نامه اكبر رادي (مجموعه مقاله) ، تهران، نشر قطره، ۱۳۸۲( برندهي نقد هنري برگزيده در جشنواره مطبوعات ۱۳۸۰]
۷- تاريخ و جغرافياي مثالي [نشریه ی نامه ی فرهنگ، ش ۲۷، ۱۳۷۶]
۸- مسيحاي شر و تناول شيطاني ( نقد اسطوره شناختيِ رمان دراكولای برام استوکر)
[نشریه ی ارغنون، ش ۲۴، ۱۳۸۳]
۹- تياتر و تجدد
۹- تياتر و تجدد
[دفترهاي تئاتر، ش ۲، ۱۳۸۲]
۱۰- مباني اسطورهاي در ساختار سهگانهي اجتماعي
[نشريه ي كتاب ماه هنر، ش ۵۰-۴۰، ۱۳۸۲]
۱۱- شكونتلا، درام رستگاري
[ارائه شده در همايش مطالعات ايران و هند، موزه ي الله آباد - هندوستان، ۱۳۸۳]
۱۲- ژان ژنه و مسأله ي انسان مطرود
[ارائه شده در هفته ي تئاتر فرانسه، خانهي هنرمندان، ۱۳۸۴]
۱۳- ايبسن و تأملات ايراني
[ارائه شده در همايش بزرگداشت ايبسن، خانهي هنرمندان، ۱۳۸۲]
۱۴- نمایش کوهستان، تأملی در مفهوم ارتفاع در آثار ایبسن
[ارائه شده در همایش صدسالگی ایبسن، مرکز هنرهای نمایشی، ۱۳۸۵]
۱۵- دگردیسی آیین قربانی به وضعیت قربانی شدگی
[سایت رخداد، اسفند ۱۳۷۸]
۱۶- ابژه ی بلوتوثی
[سایت رخداد، اسفند ۱۳۷۸]
۱۷- نشانه شناسی سیاسی پوشش در خرداد ۸۸
[سایت رخداد، تابستان ۱۳۸۸]
۱۸- خرمشهر در مقام یک نشانه
[چاپ نشده]
۱۹- ادبیات پلیسی و بنمایه های تئولوژیک در حل معما
[چاپ نشده]
۲۰- عشق از جنون الهی تا چیزی خنده دار
[نشریهی مدرسه، شمارهی ۳]
۲۱- آیین و بیماری وسواس
[چاپ نشده]
۲۲- در امتناع تراژدی، بازخوانی تحلیلی کتاب مرگ تراژدی نوشته ی جرج اشتاینر
[دفترهای تئاتر، شمارهی اول]
۲۳- اندیشیدن در بزرگراه
[سلسه یادداشتهایی در مطالعات فرهنگی که به صورت یک ستون هفتگی ابتدا در روزنامه ی شرق و سپس روزنامه ی اعتماد چاپ شد. برخی از مهمترین این یادداشتها، باز از نظر خودش، از این قراراند: ایده هایی در باره ی فوتبال / ایده هایی در باره ی زیبایی / ماشین و معنا / الهیات زلزله / فرسودگی / و...]
۱۰- مباني اسطورهاي در ساختار سهگانهي اجتماعي
[نشريه ي كتاب ماه هنر، ش ۵۰-۴۰، ۱۳۸۲]
۱۱- شكونتلا، درام رستگاري
[ارائه شده در همايش مطالعات ايران و هند، موزه ي الله آباد - هندوستان، ۱۳۸۳]
۱۲- ژان ژنه و مسأله ي انسان مطرود
[ارائه شده در هفته ي تئاتر فرانسه، خانهي هنرمندان، ۱۳۸۴]
۱۳- ايبسن و تأملات ايراني
[ارائه شده در همايش بزرگداشت ايبسن، خانهي هنرمندان، ۱۳۸۲]
۱۴- نمایش کوهستان، تأملی در مفهوم ارتفاع در آثار ایبسن
[ارائه شده در همایش صدسالگی ایبسن، مرکز هنرهای نمایشی، ۱۳۸۵]
۱۵- دگردیسی آیین قربانی به وضعیت قربانی شدگی
[سایت رخداد، اسفند ۱۳۷۸]
۱۶- ابژه ی بلوتوثی
[سایت رخداد، اسفند ۱۳۷۸]
۱۷- نشانه شناسی سیاسی پوشش در خرداد ۸۸
[سایت رخداد، تابستان ۱۳۸۸]
۱۸- خرمشهر در مقام یک نشانه
[چاپ نشده]
۱۹- ادبیات پلیسی و بنمایه های تئولوژیک در حل معما
[چاپ نشده]
۲۰- عشق از جنون الهی تا چیزی خنده دار
[نشریهی مدرسه، شمارهی ۳]
۲۱- آیین و بیماری وسواس
[چاپ نشده]
۲۲- در امتناع تراژدی، بازخوانی تحلیلی کتاب مرگ تراژدی نوشته ی جرج اشتاینر
[دفترهای تئاتر، شمارهی اول]
۲۳- اندیشیدن در بزرگراه
[سلسه یادداشتهایی در مطالعات فرهنگی که به صورت یک ستون هفتگی ابتدا در روزنامه ی شرق و سپس روزنامه ی اعتماد چاپ شد. برخی از مهمترین این یادداشتها، باز از نظر خودش، از این قراراند: ایده هایی در باره ی فوتبال / ایده هایی در باره ی زیبایی / ماشین و معنا / الهیات زلزله / فرسودگی / و...]
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر